Blog FITJOY

Probuď své tělo kvalitním strečinkem

PROBUĎ SVÉ TĚLO KVALITNÍM STREČINKEM

Když se podíváme z okna, tak nás tam buď vystraší tma nebo sychravé počasí. Dlouhé noci, krátké dny a málo sluníčka se podepisuje jednak na naší psychice, ale souvislost najdeme i s fyzickou stránkou. Nastává období pasivity organismu, lenosti a únavy.

Je důležité proti tomuto nastolenému sezónnímu trendu zabojovat a donutit naše tělo fungovat optimálním způsobem.

Strečink

Protahování bývá často podceňovanou a opomíjenou součástí tréninku, i když nestojí ani tolik práce a nabízí nesporné benefity. Například redukci váhy či nabírání svalové hmoty.

Strečink, česky protažení, přináší mnoho výhod a rozhodně je dobré jej zařadit jak u cvičení, tak jako malý samostatný trénink. I krátký, desetiminutový strečink ti dá hodně.

Hlavní benefity:

  • Uvolnění svalového napětí
  • Zefektivnění svalového metabolismu
  • Lepší vnímání vlastního těla
  • Rozproudění krevního i mízního řečiště
  • Snížení bolestivosti a urychlení regenerace
  • Zvýšení pohyblivosti a rozvoj flexibility
  • Posunutí koordinace a stability na vyšší úroveň
  • Správné držení těla

Určitě bychom ve výčtu nalezli ještě několik výhod, které by tě měly jednoduše motivovat k následujícímu apelu: „Protahuj se!“.

Získej vysněnou postavu, FITJOY, online fitness, tvůj online trenér, jak zhubnout, cvičení doma, fit recepty, zdravý jídelníček, workout

Fyziologie strečinku

Pojďme se podívat na strečink trochu odbornějšíma očima.

U protahování svalů je důležité uvolňování pozvolným natahováním do krajních pozic. Tím dosáhneme výsledného uvolnění. Nesmíme jít přes bolest, tím bychom naopak docílili obranné reakce našich svalů – svalová kontrakce (zpevnění). Pomalým plynulým pohybem se dostaneme do výsledné maximální pozice, u které cítíme napětí, ale rozhodně ne bolest. Důležitá je i minimální výdrž, kterou je 15 vteřin. Protahovat je nutné svalstvo zahřáté, nezraněné a vědomě uvolněné. Strečink je důležité provádět pravidelně, ideálně každý den.

____________________________________________

Zacvič si s námi jednoduchou sestavu každý den

Sestava, kterou jsme si pro tebe připravili, zlepší tvé pohybové dovednosti, přispěje ke zdravějšímu tělu a bude tě motivovat k vyšší aktivitě. A to i přes nepřízeň počasí, únavu, tmu, či cokoliv dalšího. Pamatuj, že je důležité se před protahováním zahřát a každé pozici věnovat minimálně 15 vteřin. Každému cviku věnuj tolik úsilí, aby si cítila natažení a napětí ve svalu, ale rozhodně ne bolest. Jdeme na to:

  • Šíjové svalstvo

 

  • Prsní svaly a ramena

  • Relaxace bederní páteře

 

  • Hýždě a kyčle

 

  • Ohybače kyčlí

  

  • Zadní strana stehen

 

  • Lýtka

Jak se cítíš? Nezapomeň si tuto rutinu zopakovat alespoň 1x denně a uvidíš, že se budeš cítit hned lépe. Sdílej FITJOY.cz se svými kamarádkami a pro více informací nás sleduj na Facebookových stránkách.

Nahoru