Blog FITJOY

Jak nastartovat zdravý životní styl v novém roce?

JAK NASTARTOVAT ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL V NOVÉM ROCE?

Také ti každý rok přijde, že vánoční svátky utečou jak voda? A přesto, že sis plánovala všechno kolem vánočních dobrot zvládnout s lehkostí, vstupuješ do nového roku s nějakým tím kilem na váze navíc? Není divu, vždyť ve volných prosincových dnech je u mnoha z nás stravovací i pohybový režim vždy malinko odlišný oproti normálu.  A pokud se necítíš zrovna ve své kůži, nevěš hlavu! Je tu přece nový rok a spoustu nových výzev, které tě zase mohou posunout o kousek dál.  S FITJOY ti s nastartováním zdravého životního tempa rádi pomůžeme.


1. Zapomeň na výčitky!

Mnozí z nás mají tendence si hříchy v uplynulých svátečních dnech vyčítat. Jak jinak! Vím o tom své. I výživoví poradci občas jedí vánočku a cukroví ;). Pamatuj si! Bude-li hlava plná výčitek, jsi ve stresu. A co většinou ve stresu děláme? Opět se stravujeme bezmyšlenkovitě a nevhodně. Tím se veškeré novoroční předsevzetí, dodržovat zdravý životní styl, hroutí. Vstup proto do nového roku s čistou hlavou a nad svým stravováním raději racionálně přemýšlej a zpětně si nic nevyčítej!

Pokus se „znovunastartovat“ běžný denní režim.

Po Vánocích jsi jistě „rozhozená“ malinko jiným, svátečním režimem. Strava je v takovém období nepravidelná a plácá se páté přes deváté, jen aby talíře nezůstaly prázdné. Pokus se opět navyknout na běžný denní režim. Jez pravidelně 5-6 porcí denně a dodržuj mezi jídly vhodné intervaly. Tělu dodáš dostatek živin, energii a vyhneš se tak pocitům hladu a často se objevujících chutí.

Získej vysněnou postavu, FITJOY, online fitness, tvůj online trenér, jak zhubnout, cvičení doma, fit recepty, zdravý jídelníček, workout

2. Odlehči jídelníček

Pokud byl ke konci roku tvůj jídelníček plný „hříšného jídla“, pokus se jej při vstupu do nového roku odlehčit. Na snídani si dej místo sladké vánočky třeba obilnou kaši připravenou z celozrnných vloček s čerstvým ovocem. Na svačinu hrstku naturálních ořechů, k obědu si dopřej plátek libového masa s naturální rýží a velkou zeleninovou oblohou. K večeři vyzkoušej třeba luštěninovou polévku.

Vždy se snaž o to, aby tvá strava byla vyvážená a pestrá. Nezapomeň, že jsou chladné zimní dny. Vybírej proto spíše sezonní potraviny a upravuj je tak, aby tvoje tělo pořádně zahřály. Jídla upřednostňuj nízkoenergetická, ale za to s velkým objemem – organismus zasytí na delší dobu a dodají mu všechny potřebné živiny. Zařaď do jídelníčku některé superfood potraviny (chia semínka, zelený ječmen, goji, naturální ořechy či semínka), komplexní sacharidy a vlákninu (celozrnné vločky, celozrnné pečivo, naturální rýže, celozrnné těstoviny), kvalitní bílkoviny (libové maso, ryby, čerstvé mléčné výrobky, luštěniny), zdravé tuky (avokádo, ryby, za studena lisované oleje) a dostatek ovoce a zeleniny. K vyváženému jídelníčku dozajista patří i kvalitní pitný režim.

3. Bez pravidelného pohybu není vše kompletní!

Zdravý životní styl není pouze o vyvážené stravě. Neodmyslitelně se k němu řadí i pravidelný pohyb. Ať už se jedná o zdravé stravování či pravidelné cvičení, nedávej si nereálné cíle! Začni raději pomalými, avšak trvalými změnami. Každý týden vyzkoušej něco nového, aby pro tebe byl zdravý životní styl zábava. I s tímto ti pomůže FITJOY. Najdeš u nás online cvičení i vyvážený jídelníček na míru podle tvých cílů a schopností. Navíc ti pomůžeme udržet si motivaci a překonat všechny nástrahy přechodu na zdravější životní styl. Chceš se dozvědět víc? Zaregistruj se na stránkách FITJOY.cz a sleduj nás na Facebooku.

Nahoru